Στην Ολομέλεια του ΕΚ στη συζήτηση με την Κομισιόν για την ασφάλεια στις μετακινήσεις, τοποθετήθηκε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά, ζητώντας από όλους να συνεργαστούν για ένα φιλόδοξο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέψει να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης στο μισό των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών το 2030.
Αναλυτικά η τοποθέτηση της κας Κουντουρά :
«Βρισκόμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και το οφείλουμε στα θύματα να σχεδιάσουμε φιλόδοξες πολιτικές και να υπενθυμίζουμε σε κάθε ευκαιρία ότι για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η οδική ασφάλεια είναι μέγιστη προτεραιότητα.
Στην Ευρώπη έχουμε σήμερα 500 νεκρούς την εβδομάδα παρόλο που οι δρόμοι μας είναι οι ασφαλέστεροι στον κόσμο. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί σε δύο αεροπορικά δυστυχήματα την εβδομάδα στην Ευρώπη ή στον αφανισμό μιας μικρής πόλης 26.000 κατοίκων. Δυστυχώς όμως τα θύματα στους αυτοκινητοδρόμους δεν ενεργοποιούν ανάλογα τα αντανακλαστικά ούτε των ΜΜΕ ούτε της κοινωνίας μας και των πολιτικών μας.
Η κατάσταση αυτή πρέπει να ανατραπεί. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι τα ανθρώπινα λάθη δεν θα εκλείψουν ποτέ, οραματιζόμαστε την μείωση των ατυχημάτων και κυρίως μηδενικές απώλειες σε ανθρώπινες ζωές.
Το κλειδί είναι να περάσουμε από τα λόγια στην πράξη.
Ακούσαμε και από τις άλλες πολιτικές ομάδες ότι θέλουν και αυτές φιλόδοξες πολιτικές αλλά αναρωτιέμαι αν οι προθέσεις τους είναι ειλικρινείς. Γιατί δεν στήριξαν το αίτημά μας για σύνταξη ενός ψηφίσματος για την οδική ασφάλεια. Θα ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να τοποθετηθεί το νέο Κοινοβούλιο για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα και να το φέρει στην επικαιρότητα ενόψει μάλιστα της τρίτης παγκόσμιας υπουργικής διάσκεψης στην Στοκχόλμη
Πρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να είναι πρωτοπόρο στην οδική ασφάλεια στην πράξη και σας καλώ ως πρώτο βήμα να αναθεωρήσετε τη στάση σας και να στηρίξετε συγκεκριμένες προτάσεις. Αναφέρω ορισμένα μόνο γιατί η λίστα είναι πολύ μεγάλη:
1)Να επαναλάβουμε τη δέσμευσή μας στον ευρωπαϊκό στόχο για τη μείωση στο μισό του αριθμού θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από το 2020 ως το 2030 και το μηδενισμό των θανάτων ως το 2050.
2)Να δημιουργήσουμε ευρωπαϊκά προγράμματα στο επόμενο δημοσιονομικό πλαίσιο με στόχο την προώθηση πολιτικών που αποδεδειγμένα έχουν θετικά αποτέλεσμα. Ειδικά προγράμματα που στοχεύουν στη μείωση των μεγάλων ανισοτήτων ανάμεσα στα κράτη μέλη σε επιδόσεις οδικής ασφάλειας. Εκεί δηλαδή που υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης.
3)Να αξιοποιήσουμε τις τελευταίες καινοτομίες της αυτοκινητοβιομηχανίας σε συστήματα ασφαλείας σε νέα αλλά και παλαιά οχήματα, όπου είναι αυτό δυνατό.
4)Να θέσουμε στόχους για τη μείωση των θανάτων ευάλωτων χρηστών του δικτύου στο πλαίσιο της αστικής κινητικότητας
5)Να θεσπίσουμε ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τα οχήματα με αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης.
6)Να ενισχύσουμε την εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και διασυνοριακά
Η Επίτροπος Βάλεαν έχει εκφράσει ήδη δύο φορές στην Επιτροπή Μεταφορών τη δέσμευσή της να εργαστεί ενεργά για πιο ασφαλείς δρόμους στην Ευρώπη και την ευχαριστώ γι αυτό. Πρέπει κι εμείς στο Κοινοβούλιο να ξεκαθαρίσουμε τις προτεραιότητες μας και να συνεργαστούμε με Επιτροπή και Κράτη Μέλη ώστε τα επόμενα χρόνια να μπουν τα θεμέλια για μια επιτυχημένη στρατηγική και ένα φιλόδοξο νομοθετικό πλαίσιο που θα μας επιτρέψει να πετύχουμε το στόχο μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών το 2030.
Σας ευχαριστώ «