Έλενα Κουντουρά στην Ολομέλεια: H Οδηγία επιβολής διασυνοριακών ποινών στην οδήγηση βάζει τέλος στην ατιμωρησία σοβαρών παραβάσεων και βελτιώνει την ασφάλεια.

13916

Υπέρ της διασυνοριακής επιβολής ποινών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε περιπτώσεις σοβαρών παραβιάσεων στην οδήγηση, τάχθηκε η Έλενα Κουντουρά, στην παρέμβασή της στην Ολομέλεια, όπου συζητήθηκε και εγκρίθηκε η σχετική ευρωπαϊκή Oδηγία.

ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ – Ολομέλεια Ευρωκοινοβουλίου

Σήμερα υπάρχει σοβαρό κενό στη νομοθετική αντιμετώπιση των παραβάσεων στην οδήγηση, που αφορούν την οδική ασφάλεια. Για παράδειγμα, ένας οδηγός που έχει διαπράξει σοβαρή παράβαση και τιμωρείται με αφαίρεση διπλώματος στη χώρα του, μπορεί να οδηγεί κανονικά στα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο ισχύος των ποινών.

Για να διασφαλιστεί ότι η αναστολή, ο περιορισμός ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης μη μόνιμου κατοίκου θα εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, οι νέοι κανόνες απαιτούν η απόφαση αυτή να διαβιβάζεται στη χώρα που εξέδωσε το δίπλωμα.

H Έλενα Κουντουρά, ως συντονίστρια της πολιτικής της ομάδας στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού, έχει εργαστεί από την αρχή της θητείας της στην Ευρωβουλή στα κρίσιμα ζητήματα της ασφάλειας των μεταφορών.

Ήταν εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην έκθεση-ψήφισμα που υιοθετήθηκε με συντριπτική πλειοψηφία το Πλαίσιο Πολιτικής της ΕΕ στην Οδική Ασφάλεια έως το 2030. Αυτή η έκθεση-ορόσημο αποτέλεσε τον οδικό χάρτη που πρότεινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη μείωση 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το τέλος της δεκαετίας.

Η Οδηγία αυτή, όπως ανέφερε στην ομιλία της η Έλενα Κουντουρά, έρχεται πλέον να συμπληρώσει το σημερινό νομοθετικό κενό, το οποίο οδηγεί σε ατιμωρησία, και ουσιαστικά θεσπίζει  ένα πλαίσιο που επιτρέπει την απαγόρευση οδήγησης σε όλη την ΕΕ σε περιπτώσεις όπου ένα κράτος-μέλος έχει ήδη απαγορεύσει σε έναν οδηγό το δικαίωμα οδήγησης εξαιτίας της τροχαίας παράβασης που διέπραξε στην επικράτειά του.

Η θέση του κοινοβουλίου προτείνει ορίζει προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με αυτές τις αποφάσεις, καθώς και προθεσμία 15 εργάσιμων για να αποφασιστεί εάν η απαγόρευση οδήγησης θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται για την τελική απόφαση εντός επτά εργάσιμων ημερών.

Πρόκειται ουσιαστικά για περιστατικά υπερβολικής ταχύτητας, οδήγησης χωρίς δίπλωμα,οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, καθώς και περιπτώσεις πρόκλησης θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού λόγω τροχαίας  παράβασης.

Η σημερινή απουσία ευρωπαϊκού πλαισίου σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα, σύμφωνα με την Έλενα Κουντουρά, υπονομεύει την ασφάλεια των οδικών μεταφορών σε όλα τα κράτη μέλη, αλλά ιδιαίτερα σε χώρες που αποτελούν σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς και δέχονται μεγάλο αριθμό ξένων οδηγών.

H ομιλία της Έλενας Κουντουρά στην Ολομέλεια:

«Εάν ένας οδηγός διαπράξει σήμερα κάποια παράβαση σε χώρα διαφορετική απ’ αυτήν που του έχει εκδώσει την άδεια οδήγησης, και αυτή η άδεια του αφαιρεθεί, η κύρωση θα ισχύει στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν συνεπάγεται περιορισμούς στα υπόλοιπα Κράτη Μέλη της ΕΕ.

Ο οδηγός αυτός θα μπορεί -ενώ του έχει αφαιρεθεί το δίπλωμα- να συνεχίζει να οδηγεί κανονικά στα υπόλοιπα 26 Κράτη Μέλη.

Η κατάσταση αυτή υπονομεύει την ασφάλεια των οδικών μεταφορών σε όλα τα κράτη μέλη, αλλά ιδιαίτερα σε χώρες που αποτελούν σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς και υποδέχονται πολλούς ξένους οδηγούς.

Η Οδηγία αυτή συμπληρώνει το κενό που υπάρχει και οδηγεί σε ατιμωρησία. Περιλαμβάνει σοβαρές οδικές παραβάσεις, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και περιστατικά που έχουν ως αποτέλεσμα θάνατο ή σοβαρό σωματικό τραυματισμό λόγω τροχαίας παράβασης.

Κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους περισσότεροι από 20.000 συμπολίτες μας. Το τίμημα αυτό είναι απαράδεκτο, αλλά όχι αναπόφευκτο.

Η Οδηγία αυτή θα συμβάλει καθαριστικά τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους της Ευρώπης, όσο και στην μείωση του αριθμού των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα.»