Ευθύνη της Κομισιόν και των εθνικών κυβερνήσεων να διευκολύνουν την πρόσβαση των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκά κονδύλια

115

Η Κομισιόν και οι εθνικές κυβερνήσεις έχουν την ευθύνη να στηρίξουν την ανεπαρκή μέχρι σήμερα πρόσβαση των μικρομεσαίων και οικογενειακών επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκά κονδύλια και προγράμματα, τόνισε η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά, ως συντονίστρια της LEFT, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών TRAN με  αντικείμενο τη γνωμοδότηση της TRAN για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό του 2023.

Επισήμανε ότι ο κλάδος μετά από δύο χρόνια καταστροφικής πανδημίας βρίσκεται αντιμέτωπος με υπέρογκο κόστος λειτουργίας λόγω της ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης και αν δεν στηριχθεί με όλα τα διαθέσιμα μέσα, ευρωπαϊκά και εθνικά, για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του,  κινδυνεύουν να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και ιδιαίτερα θα πληγούν οι μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις.

Επίσης η Έλενα Κουντουρά τόνισε την ανάγκη ο ευρωπαϊκός προϋπολογισμός για τις μεταφορές να εξασφαλίσει τη στήριξη των πολιτών και ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων που επωμίζονται δυσανάλογο βάρος από το ενεργειακό κόστος, συμπεριλαμβανομένου του κόστους των μεταφορών.

Η ομιλία της Έλενας Κουντουρά στην TRAN:

“Είναι απαραίτητο να στηριχθεί επαρκώς ο κλάδος τουρισμού από τον κοινοτικό προϋπολογισμό γιατί είναι μοχλός ανάπτυξης για πολλούς άλλους κλάδους της οικονομίας και δημιουργεί εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Ο κλάδος καλείται να ξεπεράσει δύο χρόνια καταστροφικής πανδημίας, να αντιμετωπίσει την ακρίβεια που έχει εκτοξεύσει το κόστος λειτουργίας και που έχει ψαλιδίσει το διαθέσιμο εισόδημα των Ευρωπαίων και βέβαια καλείται να επισπεύσει τη μετάβαση στη βιωσιμότητα.

Αν δεν στηριχθεί ο κλάδος με όλα τα διαθέσιμα μέσα – ευρωπαϊκά και εθνικά – θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας κυρίως σε μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις.

Πρέπει να διευκολυνθεί η πρόσβαση των επιχειρήσεων αυτών στα ευρωπαϊκά κονδύλια και αυτό είναι ευθύνη τόσο της Κομισιόν όσο και των εθνικών κυβερνήσεων που διαχειρίζονται ευρωπαϊκά προγράμματα.

Επίσης, διεκδικούμε να στραφεί ο ευρωπαϊκός προϋπολογισμός στην στήριξη των πολιτών και κυρίως των πιο ευάλωτων που επωμίζονται δυσανάλογο βάρος από το ενεργειακό κόστος. Βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς και μείωση του κόστους χρήσης τους αλλά και μείωση του κόστους πράσινων τεχνολογιών και δημιουργία των κατάλληλων υποδομών.

Τέλος, θα ήθελα να υπενθυμίσω το στόχο μείωσης των νεκρών από τροχαίες συγκρούσεις κατά 50% μέχρι το 2030 και να τονίσω ότι πρέπει και μέσω του ευρωπαϊκού προϋπολογισμού να συμβάλλουμε στην επίτευξη του στόχου αυτού.»