Σχολή Ξεναγών: Η FEG εξαίρει την επαναλειτουργία της από το Υπουργείο Τουρισμού

240

«Δικαίωση όχι μόνο για τον κλάδο των ξεναγών αλλά και για τον τουρισμό της χώρας» χαρακτήρισε την επαναλειτουργία των κρατικών σχολών του υπουργείου Τουρισμού, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Ξεναγών (FEG) και πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών (ΠΟΞΕΝ) Έφη Καλαμπουκίδου.

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων («Πρακτορείο 104,9 fm») η κ. Καλαμπουκίδου, με αφορμή την επικείμενη επαναλειτουργία της Σχολής Ξεναγών του υπουργείου Τουρισμού και στην Θεσσαλονίκη, είπε ότι «οι συγκεκριμένες σχολές είναι οι μοναδικές επαγγελματικές σχολές από τις οποίες αποφοιτούσαν οι επαγγελματίες όλα τα προηγούμενα χρόνια». Εξήγησε, ωστόσο, ότι «το διάστημα των τελευταίων περίπου δέκα χρόνων, οι σχολές έπαψαν να λειτουργούν, ενώ με το μνημονιακό νομοσχέδιο που είχε υπογραφεί, από το 2012 και μετά, δόθηκε το δικαίωμα σε συγκεκριμένα πανεπιστήμια της χώρας να κάνουν ταχύρυθμα επιμορφωτικά σεμινάρια για να γίνει κάποιος ξεναγός, τα οποία ήταν διάρκειας δυο μηνών, είχαν δίδακτρα (900 ευρώ το δίμηνο) και απευθύνονταν μόνο σε αποφοίτους συγκεκριμένων ΑΕΙ».

«Πλέον, η φοίτηση στις κρατικές σχολές ξεναγών που λειτουργούν εκ νέου είναι δύο χρόνια – και όχι δυόμιση όπως ήταν παλιά – ενώ 7 στους δέκα από τους εισακτέους δεν χρειάζεται να είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. Αυτό το θεωρούμε σωστό. Δηλαδή, να μπορεί να φοιτήσει στη σχολή οποιοσδήποτε τελειώνει το Λύκειο. Άλλωστε, εκεί θα μάθει και ιστορία και αρχαιολογία και όσα χρειάζεται για να μπορεί να ξεναγεί», ανέφερε η κ.Καλαμπουκίδου. Τόνισε, επίσης, ότι παρόλο που όσοι τελείωσαν τα δίμηνα σεμινάρια έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, εντούτοις, η φοίτηση εκεί δεν παρείχε «την απαιτούμενη πρακτική εξάσκηση, τεχνικές ξενάγησης και εκπαιδευτικές εκδρομές που είναι το πιο σημαντικό για έναν ξεναγό».

Ο ξεναγός, όπως τόνισε η κ. Καλαμπουκιδου, «είναι ο πρεσβευτής ενός προορισμού ή μιας χώρας, καθώς πολλές φορές εξαρτάται από αυτόν αν θα περάσει καλά ο επισκέπτης, αν θα ξανάρθει. Πρέπει να γνωρίζει την τεχνική που απαιτείται. Όλα είναι σημαντικά: ο τρόπος που μιλάει, το πόσο μπορεί να προσαρμόζεται στο κοινό και στα ενδιαφέροντά του, η ασφάλεια του ταξιδιώτη και το πόσο εκπαιδευμένος είναι για να διαχειριστεί μια κρίση».

Πηγή : ΑΠΕ/ΜΠΕ