Η Εθνική Τουριστική Στρατηγική και τα πεπραγμένα μας

7942

Οι άξονες της τουριστικής  στρατηγικής που ορίσαμε,  αφορούν σε 6 βασικές κατευθύνσεις:

1)  Επιμήκυνση  της τουριστικής περιόδου
2)  Διείσδυση σε νέες αγορές του εξωτερικού
3)  Θεσμοθέτηση και προώθηση των Θεματικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
4)   Προώθηση Ενιαίας Τουριστικής Προβολής σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τον ιδιωτικό τουριστικό τομέα
5)  Κωδικοποίηση της Τουριστικής Νομοθεσίας
6)  Προσέλκυση νέων τουριστικών επενδύσεων & προώθηση υπαρχόντων

      1)      Επιμήκυνση  της τουριστικής περιόδου
Εργαστήκαμε για την επιμήκυνση  της τουριστικής περιόδου με  στέρεα βήματα. Ήδη από φέτος, κορυφαίοι tour-operators  της παγκόσμιας αγοράς, επεκτείνουν την ενεργή τους περίοδο από 180 στις 215 ημέρες.  Συνεργαστήκαμε με τις Περιφέρειες, τους Δήμους, τις τοπικές ενώσεις και τα Επιμελητήρια, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι θα ενεργοποιηθεί και η τοπική κοινωνία έτσι ώστε οι επισκέπτες που θα μας επιλέξουν να μείνουν ικανοποιημένοι, να ξανάρθουν αλλά και να διαφημίσουν τον προορισμό που επισκέφτηκαν.

2)      Διείσδυση σε νέες αγορές του εξωτερικού
Δημιουργώντας νέα τουριστικά προϊόντα, συνδέοντας τον  πολυθεματικό τουρισμό, τον  πολιτισμό μας και την ιστορία μας και εδραιώνοντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ξένους tour-operators αλλά και τις αεροπορικές εταιρίες, καταφέραμε να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον από νέες αγορές όπως την Κίνα, τα ΗΑΕ,  την Κορέα, τη Μέση Ανατολή, τον Καναδά ώστε να εξισώσουμε απώλειες από άλλες όπως πχ Ρωσία,  αλλά και να βάλουμε τις βάσεις για μια ανοδική αναπτυξιακή πορεία στα επόμενα χρόνια.

3)      Θεσμοθέτηση και προώθηση των Θεματικών και Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού
Η ανάπτυξη της πολυθεματικότητας θα συμβάλλει στην επέκταση της περιόδου, και θα ωφελήσει περιοχές της πατρίδας μας που σήμερα δεν βρίσκονται στην αιχμή του διεθνούς ενδιαφέροντος. Επενδύουμε στον Τουρισμό Τεσσάρων Εποχών με την προώθηση θεματικών και εναλλακτικών μορφών για τουρίστες με ενδιαφέροντα στην Πολιτιστική Κληρονομιά, τη Γαστρονομία, τον Αγροτουρισμό και Οινοτουρισμό, τον Τουρισμό Υγείας και Ευεξίας, τις Καταδύσεις και τα αθλήματα αναψυχής, τον Θρησκευτικό Τουρισμό, αλλά και τον Τουρισμό Πολυτελείας. Οι ελληνικές θάλασσες παραμένουν ιδανικές για Τουρισμό Κρουαζιέρας και Γιότινγκ σε Αιγαίο και Μεσόγειο.
Στο Υπουργείο μας συστήθηκαν ειδικές επιτροπές για τη δημιουργία κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου κριτηρίων και προδιαγραφών για τη ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ώστε να λειτουργήσουν νόμιμα, με ασφάλεια, αλλά και ανταγωνιστικά μέσα στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον

4)      Προώθηση Ενιαίας Τουριστικής Προβολής σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τον ιδιωτικό τουριστικό τομέα
Με βασικό εκτελεστικό βραχίονα τον ΕΟΤ, συνεργαζόμαστε με τις Περιφέρειες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και το ΣΕΤΕ,  για ένα ενιαίο τουριστικό σχεδιασμό και ενιαία τουριστική προβολή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με στόχο ένα Εθνικό Τουριστικό Brand – name .   Έτσι κάναμε συντονισμένες κινήσεις προβολής του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος και με συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, στα διεθνή ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ αλλά και με κατάλληλες ψηφιακές δράσεις στο Διαδίκτυο.

5)      
Κωδικοποίηση της Τουριστικής Νομοθεσίας
Τους λίγους αυτούς μήνες, προσπαθήσαμε να καλύψουμε κενά, σε λειτουργίες και αρμοδιότητες σε υπηρεσιακούς τομείς και δομές του Υπουργείου μας και του ΕΟΤ, με νέο σχεδιασμό και κάναμε νομοθετικές πρωτοβουλίες , όπως για παράδειγμα τη θεσμοθέτηση και προτυποποίησή των τουριστικών κατασκηνώσεων (camping), κάτι που περίμεναν οι αντίστοιχοι επιχειρηματίες εδώ και μια δεκαετία.

6)      
Προσέλκυση Επενδύσεων
Με αφετηρία τον τουριστικό τομέα και κατ΄επέκταση σε κλάδους που έχουν σχέση ,  προχωρήσαμε επενδυτικά σχέδια που λίμναζαν, μειώσαμε τη γραφειοκρατία που δυσχέραινε την επιχειρηματικότητα στο κλάδο και προωθήσαμε άμεσα τις διαδικασίες για την υλοποίηση επενδύσεων που αφορούν τον τουρισμό. Προσπαθήσαμε να εξασφαλίσουμε ρευστότητα από Κοινοτικούς κυρίως πόρους, ώστε να στηρίξουμε τις Επιχειρήσεις και να χρηματοδοτηθούν οι επενδύσεις, δημιουργώντας έτσι και τις προϋποθέσεις για νέες και νέου τύπου θέσεις εργασίας.

 

Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ «ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ» του ΙΟΥΛΙΟY
Ειδικά κατά την περίοδο της πολιτικής κρίσης του Ιουλίου, το Υπουργείο μας εργάστηκε ταχύτατα για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων προς τους επαγγελματίες του χώρου και τους ξένους επισκέπτες (λόγω πχ των capitalcontrol) σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία . Κυρίως όμως με συντονισμένες κινήσεις ,αντέδρασε άμεσα επικοινωνιακά απέναντι στην προπαγάνδα και την ανασφάλεια που καλλιεργούσαν τα ξένα μέσα, με τελικώς πολύ καλά αποτελέσματα .

ΕΡΓΑ & ΔΡΑΣΕΙΣ – ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ μας
– Επέκταση τουριστικής περιόδου στις 215 ημέρες από 180 για την TUI, κατόπιν συμφωνίας που επιτεύχθη

– κατάργηση της διαδικασίας έκδοσης και χορήγησης του γνωστού αυτοκόλλητου, στα τουριστικά καταλύματα

– Υπουργική απόφαση για χωροθέτηση εγκαταστάσεων ελλιμενισμού σκαφών σε Βόνιτσα, Λέρο, Σκόπελο και Λευκάδα

– νέο πλαίσιο κατάταξης των ελληνικών τουριστικών καταλυμάτων Ξ.Ε.Ε.

– καθορισμός των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων  (camping) με κατάταξη σε 5 κατηγορίες με ανώτατη την κατηγορία των 5 αστέρων

– πραγματοποιήθηκαν 11.000 έλεγχοι με μικτά κλιμάκια για φοροδιαφυγή

– βρίσκεται σε εξέλιξη η νομοθεσία για την τουριστική εκπαίδευση

– βρίσκεται σε εξέλιξη το θεσμικό πλαίσιο για τα παράνομα τουριστικά καταλύματα AirBNB και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες

– βρίσκονται σε εξέλιξη οι ομάδες πολυθεματικού τουρισμού για τα κριτήρια και τις προδιαγραφές

– Επέστρεψαν όλοι οι  υπάλληλοι στο Υπουργείο Τουρισμού και ΕΟΤ που είχαν μπει σε διαθεσιμότητα

– Ξεμπλόκαραν τουριστικές επενδύσεις πάνω από 500 εκατ. Ευρώ, ενώ έχουν ήδη κατατεθεί φάκελοι και προχώρησαν επενδύσεις με θετική γνωμοδότηση αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και νέες θέσεις εργασίας.

– Συνεργαστήκαμε με όλες τις περιφέρειες για νέα τουριστικά προϊόντα και ζητήσαμε τις προτάσεις τους μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου για το 2016

– Κάναμε συμφωνίες με μεγάλους tour operators για να βάλουν τσάρτερ στις νέες αγορές που ανοίξαμε, όπως Κίνα , Κορέα και Ρωσία

– Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Επικρατείας, κάναμε επιτροπή για το Film commission για ταινίες εμπορικές παγκοσμίου εμβέλειας που θα μπορούσαν να γυριστούν στη χώρα μας και έχουμε έτοιμο το θεσμικό πλαίσιο

– Σε συνεργασία με το Υπ. Πολιτισμού κάναμε συναντήσεις που αφορούν τους αρχαιολογικούς χώρους για να παραμείνουν σε πλήρες ωράριο 8πμ με 8 μμ.

– Έχουμε έτοιμες νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν το οργανόγραμμα του ΕΟΤ, την ενίσχυση και ενδυνάμωση του.

– Καταφέραμε να διαχειριστούμε με αποτελεσματικότητα και επιτυχία τη μείωση της ρωσικής αγοράς λόγω οικονομικών δυσχερειών στο 50% και να την αντισταθμίσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να βρισκόμαστε σήμερα σε θετικό πρόσημο

– προωθήσαμε τον Ελληνικό τουρισμό με καμπάνιες μέσα από τα Social media, το διαδίκτυο αλλά και με προωθητικές ενέργειες εντός και εκτός Ελλάδας, με στόχο την στήριξη και ανάπτυξη του

– Την περίοδο των διαπραγματεύσεων που υπήρχε πολιτική κρίση, πήραμε άμεσες πρωτοβουλίες έτσι ώστε οι ξένοι τουρίστες α χρησιμοποιούν όλες τις πιστωτικές και χρεωστικές τους κάρτες χωρίς πρόβλημα. Οι επιχειρήσεις να μπορούν να χρησιμοποιούν εμβάσματα και χρηματοοικονομικές διεργασίες χωρίς να διαταράσσεται η λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων και οι τουρίστες.

– Αντιμετωπίσαμε προβλήματα που δημιουργήθηκαν με κρουαζιερόπλοια

– Αντιμετωπίσαμε προβλήματα με τις ταξιδιωτικές εταιρίες και τις αεροπορικές εταιρίες

– Στηρίξαμε στο μέγιστο τον ιδιωτικό τουριστικό κλάδο,

– Δώσαμε λύσεις σε εκκρεμότητες που δημιουργούσαν γραφειοκρατικά προβλήματα

– Παρόλο τον πόλεμο που είχαμε από τα media και τον ανταγωνισμό του εξωτερικού  και προσπαθούσαν να πληγώσουν την εικόνα της χώρας , δημιουργήσαμε την εθνική καμπάνια Happening now , #Greeksummer, προσπαθώντας να κρατήσουμε ψηλά τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που αυτό έφερε νέα ζήτηση και διπλασιάστηκαν σε σχέση με τα περσινά νούμερα και σήμερα τα στοιχεία που έχουμε και επιβεβαιώνει ο ιδιωτικός τουριστικός κλάδος, δείχνουν πολύ μεγάλη αύξηση αφίξεων για το 2015 αλλά και αύξηση εσόδων πάνω από ένα δις σε σχέση με πέρυσι.

– Εάν η χρονιά κλείσει κάτω από αυτές της συνθήκες θα έχουμε μια χρονιά ρεκόρ για τον Ελληνικό τουρισμό, παρά τις αντιξοότητες εκλογών, δημοψηφίσματος και capital controls.

– Έχουν μπει τα θεμέλια ώστε αν συνεχιστεί το έργο που είναι σε εξέλιξη του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, το 2016 να είναι επίσης ακόμη μια εξαιρετική χρονιά.