Ερώτηση Κουντουρά στην Κομισιόν για την ασφάλεια στην εναέρια κυκλοφορία στην Ελλάδα και την τήρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας

2718

Η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά, συντονίστρια της LEFT στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN, κατέθεσε ερώτηση στην Κομισιόν, από την οποία ζητά να απαντήσει εάν είναι ενήμερη για τα ζητήματα ασφαλείας στον τομέα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας της Ελλάδας  που καταγγέλλουν επανειλημμένα οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ – Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτικη Συμμαχία

Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος, ΕΕΕΚΕ, έχει αναφέρει ότι παρά τις συνεχείς και διαχρονικές επισημάνσεις της, η ελληνική κυβέρνηση δε φαίνεται να λαμβάνει μέτρα για την επίλυσή των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο νευραλγικός τομέας της εναέριας κυκλοφορίας.

Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κάνουν λόγο για ένα δυσχερές πλαίσιο, μέσα στο οποίο καλούνται να επιτελέσουν το έργο τους, εξαιτίας μεταξύ άλλων του τεχνολογικά απαρχαιωμένου εξοπλισμού των συστημάτων επικοινωνίας, των πύργων ελέγχου και των ραντάρ,  για  τα οποία δεν υφίστανται διαθέσιμα ανταλλακτικά, την ύπαρξη περιστατικών ακόμη και ολικής απώλειας απεικόνισης και τη συνεχιζόμενη υποστελέχωση.

Η Έλενα Κουντουρά ζητεί από την Επιτροπή να απαντήσει:

  • Εάν είναι ενήμερη για τα αναφερόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νευραλγικός τομέας της διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας της Ελλάδας;
  • Εάν τίθενται ζητήματα ασφάλειας ή μη συμμόρφωσης της Ελλάδας με τους ενωσιακούς κανόνες που άπτονται της εναέριας κυκλοφορίας;

 

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση που κατέθεσε η Έλενα Κουντουρά στην Κομισιόν:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

Άρθρο 138 του Κανονισμού

Έλενα Κουντουρά (The Left)

Θέμα: Καταγγελίες της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας για ζητήματα ασφάλειας και μη συμμόρφωσης της Ελλάδας με τους ενωσιακούς κανόνες εναέριας κυκλοφορίας.

Παρά τις συνεχείς και διαχρονικές επισημάνσεις της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νευραλγικός τομέας της εναέριας κυκλοφορίας, η ελληνική κυβέρνηση δε φαίνεται να λαμβάνει μέτρα για την επίλυσή τους. Ο απαρχαιωμένος τεχνολογικά εξοπλισμός χωρίς τον απαιτούμενο βαθμό διαθεσιμότητας, η παλαιότητα των συστημάτων επικοινωνίας, τα παρωχημένα συστήματα ραντάρ για τα οποία δεν υφίστανται διαθέσιμα ανταλλακτικά, οι καταγγελίες για περιστατικά ολικής απώλειας απεικόνισης, το «τέλμα» στις προμήθειες, η παλαιότητα των πύργων ελέγχου και η υποστελέχωση διαμορφώνουν το δυσχερές πλαίσιο εντός του οποίου οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας καλούνται να επιτελέσουν το νευραλγικό τους έργο.1

Λαμβάνοντας υπόψη:

-τη σημασία λήψης προληπτικών μέτρων προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας.

-το γεγονός ότι δεν έχουν δημοσιευτεί διαδικασίες προσέγγισης τύπου PBN2 για κάθε ενόργανο διάδρομο στην Ελλάδα, σε παραβίαση όσων ορίζει το άρθρο 7(γ) του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ)2018/10483

-το γεγονός ότι έως και σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα Radar με δυνατότητα επιτήρησης ModeS στην Ελλάδα, σε παραβίαση του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ)1207/20114

-το γεγονός ότι έως και σήμερα δεν παρέχονται υπηρεσίες ζεύξης δεδομένων DLS στην Ελλάδα, σε παραβίαση του Κανονισμού (ΕΚ)αριθ. 29/20095

Eρωτάται η Επιτροπή:

1 Είναι ενήμερη για τα αναφερόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νευραλγικός τομέας της διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας της Ελλάδας;

2 Τίθενται ζητήματα ασφάλειας ή μη συμμόρφωσης της Ελλάδας με τους ενωσιακούς κανόνες που άπτονται της εναέριας κυκλοφορίας;

 

Παραπομπές ερώτησης:

1) Βλ ΔΤ. ΕΕΕΚΕ https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2024/02/%CE%94%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%BF-%CE%A4%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85-EEEKE.pdf

(2) Πλοήγηση βάσει επιδόσεων.

(3) Το άρθρο 7(γ) ορίζει ότι «για όλα τα πέρατα ενόργανων διαδρόμων, η AUR.PBN.2005(4) του παραρτήματος εφαρμόζεται από τις 25-01-2024 για μία καθορισμένη διαδρομή SID ή STAR και από τις 6-06-2030 για όλες τις καθορισμένες διαδρομές SID ή STAR».

(4) Σύμφωνα με το αρ.15 του Ε.Κ 1207/2011, από 13/12/2013 πρέπει όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας στην Ευρώπη να έχουν εφαρμόσει τις απαιτήσεις που προβλέπει ο εν λόγω κανονισμός για τα συστήματα επιτήρησης (Radar) και συγκεκριμένα την δυνατότητα Mode S.

(5) Σύμφωνα με την παρ.1 του αρ.3 του Ε.Κ 29/2009: «Οι πάροχοι ATS εξασφαλίζουν ότι οι μονάδες ATS που παρέχουν υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας μέσα στον αναφερόμενο στο αρ.1 παρ3 εναέριο χώρο έχουν την ικανότητα να παρέχουν και να εκμεταλλεύονται τις υπηρεσίες ζεύξης δεδομένων που καθορίζονται στο παράρτημα ΙΙ»